Menstruacija – connecting people

Zagotovo ste že milijonkrat slišali za trditev, da ženske, ki so med seboj zelo povezane, tudi menstruirajo skupaj. Meni se je ta hipoteza vedno zdela malce za lase privlečena. Najprej zaradi tega, ker (verjetno) naši jajčniki in maternice nimajo neverjetne sposobnosti sklepati doživljenjskih prijateljstev z jajčniki in maternicami simpatičnih dam, ki so nam najbližje. Drugič pa zaradi tega, ker bi se s tem lahko brez večjega problema ustvarila nepretrgana veriga žensk, ki bi skupaj menstruirale. Če imam tako na primer jaz dve najboljši prijateljici, sestro, mamo in sodelavko, s katero se odlično razumem, in se naše menstruacije sinhronizirajo, potem se tudi njihove menstruacije uskladijo z vsemi ženskami, s katerimi so si blizu in bi bilo tako popolnoma nelogično, da bi sploh še katera ženska kdaj krvavela brez, da bi ob tem to počele vse ostale. Kot sem že rekla, jajčniki in maternice mi pač ne delujejo kot neki blazno družabni organčki.

index

Mi je pa dala misliti moja zadnja menstruacija, ki se je po nekem neverjetnem naključju pojavila isti dan, kot so jo dobile tudi moja najboljša prijateljica, moja sestra, mati in sodelavka, s katero preživim ogromno časa. Na tej točki naj čestitam vsem (predvsem moškim), ki kljub zloglasni besedi menstruacija še vedno vztrajate z branjem 🙂 Kakorkoli že, ta splet okoliščin mi je dal misliti, kako lahko sploh pride do tega, da se menstrualni ciklusi povezanih žensk kar naenkrat uskladijo.

Ali ste vedeli, da za to obstaja celo strokovni termin? McClintock efekt namreč zagovarja trditev, da se menstrualni cikli žensk, ki živijo skupaj ali pa so izjemno povezane, uskladijo. V tem kontekstu so celo delali raziskave, kjer so sedem žensk zaprli skupaj v prostor, po treh mesecih pa so se njihove menstruacije sinhronizirale. Našla sem celo slikovni prikaz, kako to izgleda v praksi.

lossless-page1-627px-String_figure.tiffNa to temo so bile kasneje izvedene številne raziskave. Skupni imenovalci vseh raziskav so nekateri mehanizmi, ki naj bi vzpodbudili omenjeno sinhronizacijo. Seveda ima pri enem od teh mehanizmov prste zraven luna! Po eni od številnih teorij naj bi namreč menstrualni ciklo sovpadali z lunarnimi fazami (kar je širše gledano malce nerealno, ampak okej). Druge teorije se nanašajo na socialno pripadnost, saj naj bi ženske, ki so bolj obremenjene z mnenjem drugim, svoj menstrualni cikel na neki podzavestni ravni “prilagodile” širši družbi. Ta teorija pa se metodološko ni izšla, pa čeprav zveni še najbolj logično. Spet tretja teorija za sinhronizirano menstruacijo “krivi” podivjane feromone. Žensko telo naj bi namreč prejemalo in oddajalo feromone, ki regulirajo menstrualne cikle.

Najpogostejša pa je še vedno teorija, da so sinhronizirane menstruacije mit. Razlaga je zelo preprosta: Vsak cikel variira med 21 in 35 dnevi. Vsak cikel je trmast in deluje po svoje. Nekatere ženske imajo večino časa menstruacijo, ki je točna kot ura, spet drugim cikel podivjano divja sem in tja in se iz meseca v mesec ne more odločiti, na kateri dan bi kaj počel. In včasih se enostavno zgodi, da se ponoreli in hudobni hormoni odločijo, da nam bodo malo ponagajali ter se pri tem naključno uskladijo s cikli drugih deklet.

Seveda pa naj vsak verjame, kar želi. Nihče od nas ne more povsem zagotovo vedeti, kaj imajo naši zlobni hormoni za bregom. Res pa je, da so v končni fazi hormoni tisti, ki regulirajo celoten ovulacijski proces in vse, kar vpliva na hormone, vpliva tudi na naš menstrualni cikel. Še vedno pa se lahko tolažite s tem, da imate enostavno zelo družabne notranje organe 🙂

Komentiraj